Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

1. KØB HOS MEMMORA

Memmora ApS (Herefter kaldet Memmora)

Tårnbygårdvej 9A
2770 Kastrup
CVR-nr: 42701351

 

2. PRISER

Alle priser er i danske kroner og inkl. moms og andre afgifter.

Der tages forbehold for:

  • Valutaændringer
  • Force majeure
  • Leveringssvigt
  • Afgiftsændringer
  • Udsolgte varer eller trykfejl

 

3. ORDREBEKRÆFTELSE

Når du modtager ordrebekræftelsen, skal du kontrollere, at den er i overensstemmelse med din bestilling. Hvis du opdager fejl, eller har ændringer til din ordre bedes du kontakte Memmora på hej@memmora.dk

 

4. LEVERING

Memmora besøger gravsteder med 14 dages intervaller (med undtagelse af weekend- og helligdage) i perioden d. 01.04 til d. 31.10. I perioden uden for dette interval besøger Memmora gravstederne månedligt for at sikre, at gravstederne ser ordentlige ud samt fjerne visne blomster og planter. Skulle der opstå forsinkelser i forbindelse med levering af produkter, vejrmæssige forhold, nedbrud af maskinel eller lignende forholder Memmora sig retten til at besøge gravstederne senere end de angivende 14 dages og 1 måneds intervaller. 

Tilkøb fra Memmoras webshop til et gravsted, der allerede er varetaget af Memmora, leveres umiddelbart ved Memmora næste besøg på gravstedet. Memmora besøger gravstederne med 14 dages intervaller (med undtagelse af weekend- og helligdage) i perioden d. 01.04 til d. 31.10. Memmora leverer alle sådanne ordre fragtfrit. Vi leverer altså udelukkende til gravsteder, der allerede er registreret i vores system.

 

5. BETALING

De mulige betalingsmuligheder på Memmora er:

  • Dankort
  • Visa
  • Visa Electron
  • Mastercard
  • Maestro
  • MobilePay
 

Vi har sikret vores webshop med SSL-kryptering, som sikrer, at de informationer du indtaster, kun kan ses af Nets (tidligere PBS). Det samlede beløb trækkes når ordren gennemføres.


5.1 Flerårige serviceaftaler

Ved flerårige aftaler, forbeholdes retten til prisændringer. Disse vil i så fald blive sendt til Kundens angivne e-mail senest en måned før prisændringen træder i kraft.

Ved indgåelsen af en flerårige aftale kan Kunden ligeledes acceptere, at vi reserverer den årlige betaling på Kundens betalingskort, således betalingen automatisk trækkes ved udførelsen af sæsonens første servicebesøg.

 

 6. FORTRYDELSESRET

I forbrugerkøb, hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet, har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret. Du har altså 14 dages fortrydelsesret fra den dag, Memmora leverer dine varer. Fortrydelsesretten kan kun benyttes, hvis varen returneres i væsentlig samme stand. Fortrydelsesretten bortfalder, hvis du bruger varen på en måde, som forringer salgsværdien væsentligt.

Hvis du fortryder dit køb, kan du sende varen retur til: Memmora ApS
Tårnbygårdvej 9A, 2770 Kastrup

Vi beder dig vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt på www.memmora.dk.

Memmora anbefaler, at varen returneres via PostNord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i PostNords system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Memmora. Yderligere har du mulighed for at kunne efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved hej@memmora.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til PostNord eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Der er som udgangspunkt ikke fortrydelsesret på afskårne blomster og buketter, da der er tale om levering unikke og håndlavede produkter, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, jf. Forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 1 jf. § 7, stk. 2, nr. 1.

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen, heriblandt granpynt og grandækning. Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.

 

7. REKLAMATIONSRET

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Du er forpligtet til at angive, og på forlangende, vise, hvordan fejlen eller manglen viser sig. Som udgangspunkt kan du kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter, du har fået varen leveret. Klageretten gælder for fabrikationsfejl, ikke slid som følge af brug af varen.

Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

 

8. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Memmora inden for rimelig tid efter varens modtagelse.

Varen returneres I det tilfælde til nedenstående adresse på kundens regning: Memmora ApS
Tårnbygårdvej 9A, 2770 Kastrup

Du bedes beskrive varens fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen samt oplyse ordrenummeret. Varen skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Vi modtager ikke varer sendt pr. efterkrav eller som sendes uden porto. Desuden henter vi ikke pakker, der blevet sendt “uden omdeling” med PostNord, til en GLS pakkeshop eller lignende.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

 

9. RETURNERING OG FORSVARLIG RETURNERING

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Alle produkter, der returneres til Memmora, skal være forsvarligt indpakket. Hvis du har brudt produktemballagen, bedes du kontakte kundeservice på hej@memmora.dk.

Vi anbefaler, at varen returneres via PostNord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i PostNords system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Memmora. Yderligere har du mulighed for at kunne efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted.

 

10. HVAD GØR VI MED DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER (PERSONDATAPOLITIK)

Vi henviser til vores privatlivs- og cookiepolitik, som du kan læse her.

 

11. COOKIES

Vi henviser til vores privatlivs- og cookiepolitik, som du kan læse her.

 

12. LOGSTATISTIK

Vi henviser til vores privatlivs- og cookiepolitik, som du kan læse her.

 

13. ABONNEMENTSVILKÅR

Aftalens indgåelse

Abonnementsbetingelserne gælder for alle typer af vores abonnementer. Ændringer i navn, adresse, e-mail eller betalingsoplysninger skal straks skriftligt meddeles til Memmora på hej@memmora.dk eller ændres via Min side på vores website. Du vil modtage en kvittering for din abonnementsaftale via e-mail.

Periodeafhængige ydelser

Afhængig af tidspunktet for abonnementsaftalens indgåelse forholder Memmora sig retten til ikke kunne leverer ydelser, der indgår i abonnementsbeskrivelsen. Dette kunne være i tilfælde af køb af ‘mellem’ abonnementspakken, hvor der bl.a. indbefatter plantning af forårsblomster. Indgåes abonnementsaftalen på et tidspunkt i kalenderåret, hvor det for Memmora ikke er muligt at indkøbe, plante, levere eller på anden måde bliver forhindret i at efterkomme kravene fra abonnementsindholdet vil denne ydelse/dette produkt ikke blive leveret i kalenderåret. 

Abonnementer, der er bestilles efter d. 01/04. og 01/06. modtager ikke henholdsvist forårs- og sommerblomster i indeværende år. 

Memmora søgefunktion

Ved indgåelse af abonnementsaftale med Memmora tillader abonnementstageren, at det er muligt for andre tredjeparter, gennem Memmoras hjemmeside, at søge på den afdødes navn. Denne service er lavet med henblik på, at give den øvrige familie, venner og andre mulighed for at få blomster, lys og andet leveret til deres et gravsted, selvom det ikke er dem, der er ansvarlig for abonnementet. Det vil sige, at bliver et gravsted vedligehold af Memmora, er der mulighed for at få produkter leveret dertil.

Abonnementsperiode, bindingsperiode og opsigelse

Aftalen er gældende fra den dag, hvor du indgår abonnementsaftalen og er en løbende aftale, der fortsætter til du opsiger abonnementet, eller ved manglende betaling.

Hos Memmora har vi ingen bindingsperiode og du kan opsige abonnementet når som helst. 

Har du en aftale om vedligeholdelse hos din respektive kirkegård, hvor Memmora skal overtage denne vedligeholdelse, opkræver vi først betalingen fra den dato vi overtager vedligeholdelsen.

Opsigelse skal ske via din egen konto side via vores website, skriftligt til Memmora på hej@memmora.dk eller via brev til adressen Memmora ApS, Tårnbygårdvej 9A, 2770 Kastrup.

Ændring i abonnementstype 

Du skifter abonnementsløsning via. min konto på vores website. Se hvordan i vores Hjælpecenter.

Har du et ønske om at nedgradere til en mindre/billigere abonnementsløsning eller ønsker du at opgradere til en mere større/dyrere abonnementsløsning kan dette altid gøres. Du skifter abonnementstype via. ‘Min side’ på vores hjemmeside. Se hvordan i vores Hjælpecenter. 

Hvornår vil min abonnementsbetaling blive trukket?

Betaling for dit abonnement vil blive trukket umiddelbart efter du indgår abonnementsaftalen. Du vil i forbindelse med at pengene bliver trukket, modtage en mail med oplysninger om, hvilket beløb og hvad ordren indeholder. Beløbet, der bliver trukket, vil være det beløb, der matcher den abonnementsløsning, du har bestilt. Pengene bliver trukket umiddelbart efter du har oprettet dit abonnement og vil blive trukket med det interval, du har valgt.

Betaling

Betaling for abonnementsaftalen trækkes umiddelbart på dit betalingskort samme dag som abonnementsaftalen indgås. Du kan som kunde vælge månedlig betaling, forudbetale for ét år af gangen eller indgå aftale om en engangsbetaling for en flerårig aftale.

Kvittering for hvert køb via betalingskort fremsendes pr. email. Ellers kan der altid via din konto på www.memmora.dk opnås adgang til ordrehistorik, kvitteringer samt abonnementsinfo og mere på din konto. Hvis betaling ikke sker senest ved forfald, opkræves et gebyr for hver rykkerskrivelse på kr. 100. Ved en for sen betaling forbeholder Memmora sig ret til at pålægge morarenter i henhold til renteloven §5, stk. 1. Modtages betaling for abonnement ikke, kan Memmora uden varsel ophæve abonnementsaftalen.

Ændring af betalingsoplysninger på Deres abonnement

Såfremt du får nyt betalingskort eller du under andre omstændigheder ændrer betalingsoplysninger, er det vigtigt at du går ind på Min side og ændre dine oplysninger. Hvis du ikke ændrer dine oplysninger, vil Memmora ikke have mulighed for, at trække betaling for din ordre, og du vil dermed ikke kunne modtage din ydelse. Hvis du er i tvivl er du meget velkommen til, at kontakte os på hej@memmora.dk eller kontakte os telefonisk for hjælp til at ændre dine betalingsoplysninger.

Ændringer af betingelserne for abonnementet

Ændringer af abonnementsaftaler som vil være til kundens fordel, herunder pris- og gebyrnedsættelse, kan af Memmora foretages uden forudgående varsel herom.

Ændringer af abonnementsaftaler til ugunst for kunden, herunder pris- og gebyrstigninger, meddeles med et varsel på minimum 30 dage. Dette er også gældende for abonnenter, der anvender rabatkoder. 

Du skal være fyldt 18 år for at oprette et abonnement ved Memmora. Er du under 18 skal Memmora have samtykke fra Deres forældre/værge.
Du anses for at have godkendt ændringerne, hvis du ikke har meddelt os andet inden den dato, hvor ændringerne træder i kraft. Gældende priser og abonnementsbetingelser er tilgængelig på www.memmora.dk.

Misligholdelse

Hvis du misligholder din abonnementsaftale eller abonnementsbetingelserne, er Memmora berettiget til at ophæve dit abonnement uden varsel.

Behandling af personlige oplysninger

For at administrere dit abonnement behandler Memmora en række oplysninger om dig, herunder navn, adresse, telefonnummer, e-mail, og andre forhold af betydning for dit abonnement. Ved tegning af abonnement giver du samtykke til, at vi kan benytte oplysningerne til administration af dit abonnement samt til statistiske formål.

 

14. ELEKTRONISK OG TELEFONISK HENVENDELSE

Som betingelse af oprettelsen af et medlemskab hos Memmora, giver du samtidig samtykke til at Memmora må kontakte dig med elektronisk post og kontakte dig via telefon. Du vil modtage elektroniske meddelelser i form af e-mails på din registrerede e-mailadresse og SMS-beskeder på det registrerede mobiltelefonnummer.

Memmora vil via elektronisk post kontakte dig med informationer om opdateringer, ændringer mv. vedrørende dit medlemskab hos Memmora. Du vil også kunne blive kontaktet via telefon på det registrerede mobiltelefonnummer med service/vejledning i hvordan du får mest ud af dit nuværende medlemskab. Du kan til enhver tid afmelde disse beskeder i en af de mails, vi sender til dig.

 

15. ER DU I TVIVL?

Såfremt der opstår tvivlsspørgsmål, er du altid velkommen til at rette henvendelse på hej@memmora.dk.

 

16. KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til: hej@memmora.dk.

Hvis det ikke lykkedes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Klager over almindelige varer skal du gå til Forbrugerklagenævnet eller oprette en sag ved den nye Europæiske forbrugerportal ODR.

Forbrugerklagenævnet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Tlf.: 41 71 50 00
kfst@kfst.dk – www.forbrug.dk

Online Dispute Resolution

http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

17. VERSION

Betingelser for handel ved Memmora er senest opdateret 01.02.2022.